تبلیغات
محفل بیت الزهرا(س)_قم - ویژه نامه میلاد حضرت مهدی علیه السلام شماره ی2
شاید این جمعه بیاید شاید..........
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم العن الجبت و الطاغوت
---------------------------------------


سلام کاربرگرام.تنها انگیزه ما برای ایجاد این محیط فراهم ساختن موجبات شادی حضرت حجت (عج)میباشد تاشاید مورد لطف ورحمت حضرت حق قرارگرفته ومارا در زمره عشاق واقعی اهل بیت علیهم السلام قرار دهند... ازتمامی دوستان هم خواهش میکنم تا مطالب(اشعار.دلنوشته ها .داستان واحادیث)خودرادر رابطه باموضوع مهدویت و ائمه اطهار به ایمیل بنده ارسال کنید تا به نام خودتان منتشرشود تاازاجرمعنوی این کار بهره مند شوید... norpoor@gmail.com
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
آماروبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
دیگر امکانات
دعای عظم البلا
ذکر کاشف الکرب
روزشمار محرم عاشورا آیه قرآن
مطالب اخیر وبگاه

حضرت مهدی (علیه السلام) در سایر ادیان:

عقیده به مهدی و مصلح بزرگ جهانی از حوزه عتقادات مسلمین نیز فراتر رفته و در ادیان و آیین های قدیم مانند: زرتشتی، هندی، بودایی، یهود، مسیحیت و… به عنوان یک اصل مسلم و قطعی مطرح است و هر یک از انبیای سلف و رهبران مذهبی گذشته به پیروانشان از آمدن مصلح غیببی و تشکیل دهنده حکومت واحد جهانی بشارت داده و به مظلومان، ستمدیدگان، مستضعفان، بیچارگان از سپری شدن فصل چپاولگران بین المللی و غارتگران حرفه ای و ستم پیشگان بی رحم و فرارسیدن فصل شکوفایی عدالت و پیاده شدن قانون مقدس الهی در سرتاسر گیتی نوید داده اند.

در کتاب «اوستا» و «زند» زرتشتیان؛ «شادکمونی» و «دید» هندیان؛ «داد تک» و «پاتیکل» برهماییان؛ و در کتب مقدس بوداییان؛ در مزامیر «زبور» منسوب به حضرت داود و در فصول «تورات» منسوب به حضرت موسی و اسفار «انجیل» منسوب به حضرت عیسی و…. سخن از ظهور منجی بشریت و مصلح کل و بر هم زننده بساط ظلم و ستم و تشکیل دهنده حکومت جهانی مبتنی بر پایه های عدالت نوید داده شده است.

در آیین زرتشت از او به نام «سوشیانت» یا «سوشیانس» [نجات دهنده بزرگ جهان] ، در میان یهودیان به نام «ماشیع»[مهدی بزرگ]؛ و در آیین هندی به نام «آواتارا» و در آیین بودایی به نام «بودای پنجم» و در میان برهماییان به نام «ویشنو» و در کتاب شاکمونی از کتب مقدس هندیان به نام «فرزند سید خلایق دو جهان» و درکتاب مقدس «دادتک» برهماییان به نام «آخرین وصی ممتاطا» و در کتاب پاتیکل به نام «راهنما»[هادی، مهدی] تعبیر نموده اند.

و اهالی صربستان در انتظار «مارکولرالیویچ» ساکنان جزایر انگلستان در انتظار «ارتور» ایرانیان باستان در انتظار «گرزاسپه» یونانیان در انتظار «کالویبرگ» اقوام اسکاندیناوی در انتظار «اودین» اقوام اروپای مرکزی در انتظار «بوخص» و اقوام آمریکای لاتین در انتظار «کوتزلکوتل» و چینیها در انتظار «کرشنا» به سر می برند.



بنابراین مسأله اعتقاد به حضرت مهدی علیه السلام و مصلح واقعی و تشکیل دهنده حکومت جهانی، یک اصل قطعی و مسلم و پذیرفته شده میان پیروان تمام ادیان و مذاهب و ملل بوده است.

 

نشانه های قبل از ظهور حضرت مهدی (علیه السلام):

در اخبار و روایات اسلامی و شیعی به نشانه های قبل از ظهور اشاره شده است و برخی از این نشانه ها قطعی و مسلم است و برخی دیگر مشروط. برخی عام است و برخی خاص.

باید توجه داشت اینگونه روایات نعوذبالله خرافه گویی نمی گویند گزافه گویی نمی کندد و پیشگوییهایی نیستند که برخی درست از آب درآیند و بعضی دروغ.

حقائقی است که از مبدا وحی سرچشمه گرفته و توسط امامان معصوم علیهما السلام و راویان مورد وثوق دست به دست گشته و در منابع معتبر درج گردیده و به دست ما رسیده است.

باید دانست که وقت ظهور آن حضرت معلوم نیست ، و حتی مطابق روایات کسانی کهوقت ظهور را تعیین کنند، دروغگو شمرده شده اند.

ولی نشانه هایی به عنوان علائم در روایات بسیار آمده که مربوطبه مدت اندکی قبل از ظهور و مربوط به آستانه و آغاز ظهور است ، این نشانه ها بسیارزیادند که معروفترین و جامعترین آنها این است که هرج و مرج در همه چیز دنیا مشهودمی گردد. سراسر جهان پر از ظلم و جور و فساد گردد.

این موضوع در ضمن یک روایت جامع بطور مشروح بیان شده و امامصادق علیه السلام آن را در ۱۱۹ ماده بیان کرده است و اینک ترجمه روایت:

حضرت امام صادق علیه السلام به یکی از یارانش فرمود:

۱)هرگاه دیدی: حق بمیرد و طرفدارنش نابود شوند.

۲) ودیدی که: ظلم همه جا را گرفته.

۳) ودیدی که: قرآن فرسوده شده و درست معنی نمی شود.

۴) ودیدی که: دین همچون ظرف تو خالی و بی محتوا شده است .

۵) ودیدی که: طرفداران حق بر طرفداران باطل فائق شده اند.

۶) ودیدی که: کارهای بد آشکار شده و از آن نهی نمی شود وبدکاران بازخواست نمی شوند.

۷) ودیدی که: چنان فسق و فجور آشکار شده که مردان به مردان وزنان به زنان اکتفاء می کنند.

۸) ودیدی که: افراد با ایمان سکوت کرده و سخنشان را نمیپذیرند.

۹) ودیدی که: شخص بدکار ، دروغ گوید و کسی دروغ و نسبت ناروایاو را رد نمی کند.

۱۰) ودیدی بچه ها ، بزرگان را تحقیر کنند.

۱۱) ودیدی که: قطع پیوند خویشاوندی شود.

۱۲) ودیدی که: بدکار را ستایش کنند و او شاد شود و سخن بدش بهاو برنگردد.

۱۳) ودیدی نوجوانان پسر ، همان کنند که زنان می کنند.

۱۴) ودیدی که: زنان با زنان ازدواج نمایند.

۱۵) ودیدی که: مداحی دروغین از اشخاص ، زیاد شود.

۱۶) ودیدی که: انسانها اموال خود را در غیر اطاعت خدا مصرف میکنند و کسی مانع نمی شود.

۱۷) ودیدی که: افراد با دیدن کار و تلاش نامناسب مؤمنین ، بهخدا پناه می برند.

۱۸)و دیدی که: همسایه به همسایه خود اذیت می کند و از آنجلوگیری نمی شود.

۱۹) ودیدی که: کافر به خاطر سختی مؤمن ، شاد است .

۲۰) ودیدی که: شراب را آشکارا می آشامند و برای نوشیدن آنکنار هم می نشینند و از خداوند متعال نمی ترسند.

۲۱) ودیدی: کسی که امر به معروف می کند خوار و ذلیل است.

۲۲) ودیدی آدم بدکار در آنچه آن را خدا دوست ندارد ، نیرومند ومورد ستایش است.

۲۴) ودیدی راه نیک بسته و راه بد باز است.

۲۵) ودیدی خانه کعبه تعطیل شده ، و به تعطیلی آن استوار دادهمی شود.

۲۶) ودیدی که: انسان به زبان می گوید ولی عمل نمی کند.

۲۷) ودیدی که: مردان از مردان و زنان از زنان لذت می برند.( یا مردان خود را برای مردان ، و زنان خود را زنان فربه می کنند).

۲۸) ودیدی که: زندگی مرد از راه لواط و زندگی زن از راه زناتامین می شود.

۲۹) ودیدی که: زنان همچون مردان برای خود مجالس (نامشروع)تشکیل می دهند.

۳۰) ودیدی که: در میان فرزندان “عباس” ، کارهای زنانگی بهوجود آید.

۳۱) ودیدی که: زن برای زنا با مردان ، با شوهر خود همکاری کمکمی کنند.

۳۲) ودیدی که: بیشترین مردم و بهترین خانه ها که زنان را بربدکاری کمک می کنند.

۳۳) ودیدی که: مؤمن ، خوار و ذلیل شمرده شود.

۳۴) ودیدی که: بدعت و زنا آشکار شود.

۳۵) ودیدی مردم به شهادت ناحق اعتماد کنند.

۳۶) ودیدی که: حلال ، حرام شود و حرام ، حلال گردد.

۳۷) ودیدی که: دین براساس میل اشخاص معنی شود و کتاب خدا واحکامش تعطیل گردد.

۳۸) ودیدی که: جرئت بر گناه آشکار شود و دیگر کسی برای انجامآن منتظر تاریکی شب نگردد.

۳۹) ودیدی که: مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش.

۴۰) ودیدی که: ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج گردد.

۴۱) ودیدی که: سردمداران به کافران نزدیک شوند و از نیکوکاراندور شوند.

۴۲) ودیدی که: والیان در قضاوت رشوه بگیرند.

۴۳) ودیدی که: پست های مهم والیان براساس مزایده است نهبراساس شایستگی.

۴۴) ودیدی که: مردم را از روی تهمت و یا سوءظن بکشند.

۴۵) ودیدی که: مرد به خاطر همبستری با همسران خود مورد سرزنشقرار گیرد.

۴۶) ودیدی که: مرد از بدکارگی همسرش نان می خورد.

۴۷) ودیدی که: زن با غیر شوهر [عملی]انجام می دهد ، و به شوهرشخرجی می دهد.

۴۸) ودیدی که: مرد همسر و کنیزش را کرایه می دهد و به غذایپست (که از این راه بدست می آورد) خشنود است.

۴۹) ودیدی که: سوگندهای دروغ به خدا بسیار گردد.

۵۰) ودیدی که: آشکارا قمار بازی می شود.

۵۱) ودیدی که: مشروبات الکلی بطور آشکار بدون مانع خرید وفروش می شود.

۵۲) ودیدی که: زنان مسلمان خود را به کافر می بخشند.

۵۳) ودیدی که: کارهای زشت آشکار شده و هر کس از کنار آن میگذرد مانع آن نمی شود.

۵۴) ودیدی که: مردم محترم ، توسط کسی که مردم از سلطنتش ترسدارند ، خوار شوند.

۵۵) ودیدی که: نزدیکترین مردم به فرمانداران آنانی هستند کهبه ناسزاگوئی به ما خانواده عصمت علیهم السلام ستایش شوند.

۵۶) ودیدی که: هر کس ما را دوست دارد او را دروغگو خوانده وشهادتش را قبول نمی کنند.

۵۷) ودیدی که: در گفتن سخن باطل و دروغ ، با همدیگر رقابتکنند.

۵۸) ودیدی که: شنیدن سخن حق بر مردم سنگین است ولی شنیدن باطلبرایشان آسان است.

۵۹) ودیدی که: همسایه از ترس زبان بد همسایه ، او را احتراممی کند.

۶۰) ودیدی که: حدود الهی تعطیل شود و طبق هوی و هوس عمل شود.

۶۱) ودیدی که: مسجدها طلاکاری (زینت داده) شود.

۶۲) ودیدی که: راستگوترین مردم نزد آنها مفتریان دروغگو است.

۶۳) ودیدی که: بدکاری آشکار شده و برای سخن چینی کوشش می شود.

۶۴) ودیدی که: ستم و تجاوز شایع شده.

۶۵) ودیدی که: غیبت ، سخن خوش آنها گردد، و بعضی بعض دیگر رابه آن بشارت دهند.

۶۶) ودیدی که: حج و جهاد برای خدا نیست.

۶۷) ودیدی که: سلطان به خاطر کافر ، شخص مؤمن را خوار کند.

۶۸) ودیدی که: خرابی بیشتر از آبادی است.

۶۹) ودیدی که: معاش انسان از کم فروشی بدست می آید.

۷۰) ودیدی که: خونریزی آسان گردد.

۷۱) ودیدی که: مرد بخاطر دنیایش ریاست می کند.

۷۲) ودیدی که: نماز را سبک شمارند.

۷۳) ودیدی که: انسان ثروت زیادی جمع کرده ولی از آغاز آن تاآخر زکاتش را نداده است.

۷۴) ودیدی که: قبر مرده ها را بشکافند و آنها را اذیت کنند.

۷۵) ودیدی که: هرج و مرج بسیار است.

۷۶) ودیدی که: مرد روز خود را با مستی به شب می رساند و شب خودرا نیز به همین منوال به صبح برساند و هیچ اهمیتی به برنامه مردم ندهد.

۷۷) ودیدی که: با حیوانات آمیزش می شود.

۷۸) ودیدی که: مرد به مسجد (محل نماز) می رود وقتی برمی گرددلباس در بدن ندارد (لباسش را دزدیده اند).

۷۹) ودیدی که: حیوانات همدیگر را بدرند.

۸۰) ودیدی که: دلهای مردم ، سخت و دیدگانشان خشک و یاد خدابرایشان گران است.

۸۱) ودیدی که: بر سر کسبهای حرام آشکارا ، رقابت کنند.

۸۲) ودیدی که: نماز خوان برای خودنمائی نماز می خواند.

۸۳) ودیدی که: فقیه برای دین ، فقه نمی آموزد و طالب حرام ،ستایش و احترام می گردد.

۸۴) ودیدی که: مردم در اطراف قدرتمندانند.

۸۵) ودیدی که: طالب حلال ، مذمت و سرزنش می شود و طالب حرامستایش و احترام می گردد.

۸۶) ودیدی که: در مکه و مدینه کارهائی می کنند که خدا دوستندارد و کسی از آن جلوگیری نمی کند، و هیچ کس بین آنها و کارهای بدشان مانع نمیشود.

۸۷) ودیدی که: آلات موسیقی و لهو در مدینه و مکه آشکار گردد.

۸۸) ودیدی که: مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهی از منکرکند ولی دیگران او را از این کار بر حذر می دارند.

۸۹) ودیدی که: مردم به همدیگر نگاه می کنند ، (به اصطلاح چشمو هم چشمی می کنند) واز مردم بدکار پیروی نمایند.

۹۰) ودیدی که: راه نیک خالی و راه رونده ندارد.

۹۱) ودیدی که: مرده را مسخره کنند و کسی برای او اندوهگیننشود.

۹۲) ودیدی که: سال به سال بدعت و بدیها بیشتر شود.

۹۳) ودیدی که: مردم و جمعیتها جز از سرمایه داران پیروینکنند.

۹۴) ودیدی که: به فقیر چیزی دهند که برایش بخندند ولی در راهغیر خدا ترحم کنند.

۹۵) ودیدی که: علائم آسمانی آشکار شود و کسی از آن نگراننشود.

۹۶) ودیدی که: مردم مانند حیوانات در انظار یکدیگر عمل جنسیبجا می آورند و کسی از ترس مردم از آن جلوگیری نمی کند.

۹۷) ودیدی که: انسان در راه غیر خدا بسیار خرج کند ولی در راهخدا از اندک هم مضایقه دارد.

۹۸) ودیدی که: عقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هیچاحترامی برای آنها قائل نیستند ، بلکه نزد فرزند از همه بدترند.

۹۹) ودیدی که: زنها بر مسند حکومت بنشینند ، و هیچ کاری جزخواسته آنها پیش نرود.

۱۰۰) ودیدی که: پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد ، و پدر و مادرشرا نفرین کند و از مرگشان شاد گردد.

۱۰۱) ودیدی که: اگر روزی بر مردی بگذرد ولی او در آن روز گناهبزرگی مانند بدکاری ، کم فروشی ، و زشتی انجام نداده ، ناراحت است.

۱۰۲) ودیدی که: قدرتمندان ، غذای عمومی مردم را احتکار کنند.

۱۰۳) ودیدی که: اموال حق خویشان پیامبر صلی اللّه علیه و آلهو سلم (خمس) در راه باطل تقسیم گردد و با آن قماربازی و شرابخواری شود.

۱۰۴) ودیدی که: به وسیله شراب ، بیمار را مداوا کنند و برایبهبودی بیمار آن را تجویز نمایند.

۱۰۵) ودیدی که: مردم در مورد امر به معروف و نهی از منکر وترک دین بی تفاوت و یکسانند.

۱۰۶) ودیدی که: سر و صدای منافقان بر پا است ولی سر و صدای حقطلبان خاموش است.

۱۰۷) ودیدی که: برای اذان و نماز مزد می گیرند.

۱۰۸) ودیدی که: مسجدها پر است از کسانی که از خدا نترسند وغیبت هم نمایند.

۱۰۹) ودیدی که: شرابخوار مست ، پیش نماز مردم شود.

۱۱۰) ودیدی که: خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند.

۱۱۱) ودیدی که: قاضیان برخلاف دستور خداوند قضاوت کنند.

۱۱۲) ودیدی که: استانداران از روی طمع ، خائنان را امین خودقرار دهند.

۱۱۳) ودیدی که: فرمانروایان ، میراث (مستضعفان) را در اختیاربدکاران از خدا بی خبر قرار دهند.

۱۱۴) ودیدی که: بر روی منبرها از پرهیزکاری سخن می گویند ولیگویندگان آن پرهیزکار نیستند.

۱۱۵) ودیدی که: صدقه را با وساطت دیگران بدون رضای خدا و بهخاطر درخواست مردم بدهند.

۱۱۶) وقتی که دیدی: وقت (اول) نمازها را سبک بشمارند.

۱۱۷) ودیدی که: هم و هدف مردم ، شکم و شهوتشان است.

۱۱۸) ودیدی که: دنیا به آنها روی کرده

۱۱۹) و دیدی که: نشانه های برجسته حق ، ویران شده است ، در اینوقت خود را حفظ کن و از خدا بخواه که خطرات گناه نجاتتبدهد

[بحار، ج ۵۲، ص ۱۰۱ تا ۱۲۲؛  اثباهٔ الهداهٔ ، ج ۷، ص ۸۶، ۲؛ المجالس السنیه ، ج ۵، ص ۳۹۸؛  بحار، ج ۵۲، ص۲۵۶به بعد]

علائم حتمی الوقوع  ظهور با استفاده از روایاتمعصومین علیه السلام، اندک است.

در روایتی امام صادق علیه السلام  می فرمایند:  پیش از ظهورقائم عجل الله تعالی فرجه الشریف پنج نشانه حتمی است:

۱- قیام یمانی؛

۲- فتنه سفیانی؛

۳- صیحه آسمانی؛

۴- قتلنفس زکیه؛

۵- شکافتن زمین و فرو رفتن عده ای در بیابان.

[کمال الدین و تمام النعمة،شیخ صدوق ، ص۶۵۰]

همچنین امام صادق فرموده است: «وقوع ندا[ی آسمانی] از امور حتمیاست؛ و سفیانی از امور حتمی است و یمانی از امور حتمی است و کشته شدن نفس زکیه ازامور حتمی است و کف دستی که از افق آسمان برون آید از امور حتمی است. و سپس اضافهفرمودند: «و نیز وحشتی در ماه رمضان است که خفته را بیدار کند و شخص بیدار را بهوحشت انداخته و دوشیزگان پرده نشین را از پشت پرده بیرون می‌آورد.

[غیبت نعمانی،‌با ترجمه غفاری، باب۱۴، ص۳۶۵]

امیرالمؤمنین علیه السلام  از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم  روایت نموده که فرمودند: «ده چیزاست که پیش از قیامت حتماً به وقوع خواهد پیوست: فتنه سفیانی و دجال ، واقعه دخان[دود]، ظهور دابه، خروج قائم، طلوع خورشید از مغرب، نزول عیسی، خسوف در مشرق، خسوفدر جزیرة العرب، و آتشی که از مرکز عدن شعله می‌کشد و مردم را به سوی بیابان محشرهدایت می‌کند»

[بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۲، ص۲۰۹ و غیبت شیخ طوسی، ص ۲۶۷]

امام محمد باقر علیه السلام  فرموده است: « در کوفه، پرچمهای سیاهی که ازخراسان بیرون آمده است، فرود می‌آید و وقتی مهدی علیه السلام  ظاهر شد، برای بیعت گرفتن بهسوی آن می‌فرستد.»

[غیبت شیخ طوسی، ص۲۷۴]

برای اطلاع کامل از علائم و نشانه ها و اوضاع و احوال آخرالزمانشما را توصیه می کنیم به کتاب “نوائب الدهور فی علائم الظهور” نوشته مرحوم میرجهانیکه در ۳ جلد نگاشته شده، و همچنین کتاب عصر ظهور نوشته علی کورانی مراجعه کنید.

 

وظیفه شیعیان در دوران غیبت حضرت مهدی (علیه السلام):

بر این اساس مسلمانان و به ویژه شیعه منتظر است. منتظر است ظهور آن رهبری را که قرآن و روایات معتبر وعده ظهورش را داده اند تا آیین توحیدی اسلام را در شرق و غرب جهان گشترش دهد و امت واحد و حکومت واحد و قانون واحد و نظام واحد، تمام افراد بشر را متحد و همصدا و همقدم و بهم پیوسته سازد.

این انتظار گفتن نیست، لفظ نیست بلکه عمل است، حرکت است. نهضت و مبارزه و جهاد است.

شیعیان در عصر غیبت ولی عصر علیه السلام شایسته است به وظائفی اقدام نمایند:

*اولین اقدام شناخت صحیح آن حضرت و شناخت ویژگی های ان بزرگوار. * و اقدام بعدی ترغیب و تشویق نمودن مردم به سوی محبت او می باشد.

وقتی ولی عصر علیه السلام بعنوان امام معصوم و ولی خدا و آخرین حجت الهی که در وقت مقرر از جانب خداوند ظهور می کند و جامعه بشری را از قید و بندها و رنجها و مشقتها می رهاند مطرح گردد بدیهی است قلوب مردم به سوی او متوجه و محبوب دلها خواهد شد.

*وظیفه سوم در عصر غیبت انتظار فرج و گشایش است.امام صادق علیه السلام می فرماید:

«هر انکس که خواسته باشد از یاران قائم علیه السلام شود باید که منتظر باشد و با پرهیزکاری و عادات پسندیده عمل نماید و چنین شخصی منتظر است و هر گاه بمیرد و بعد از مردنش قائم بپا خیزد پاداش او هم چون کسی خواهد بود که دوران حکومت آن حضرت را درک کرده باشد.»[غیبت نعمانی،ص۱۰۶]

*یادآوری فضایل و مناقب ولی عصر علیه السلام نیز یکی از وظائف مهم شیعیان است.

شرکت جستن در محافل یادآوری مناقب حضرت ولی عصر علیه السلام از نشانه های محبت به ائمه معصومین علیهماالسلام است و موجب بیداری دل ها و زنده شدن امر اهل بیت است و چنین مجالسی مورد توجه حضرات معصومین علیهماالسلام می باشد.

امام علی بن موسی الرضا علیه السلام در این باره می فرماید:

«هر کس در مجلسی بنشیند که در ان مجلس امر ما زنده می گردد دلش نخواهد مرد روزی که دلها می میرند»

[مجالس شیخ صدوق، ح۴]

*صدقه دادن به نیابت از آن حضرت نیز از نشانه های محبت و قبول ولایت ولی عصر می باشد که شیعیان نباید آن را فراموش کنند.

*و از امور بسیار مهم و قابل اهمیت در زمان غیبت آن حضرت این است که مردم یکدیگر را به صبر و شکیبایی و منحرف نشدن از صراط مستقیم هدایت، سفارش نمایند .

*امر مهم دیگر این است که باید خواسته آن حضرت را بر خواسته خود در عصر غیبت مقدم داری. هر گاه اراده کاری نمودی اندیشه کنید که آیا انجام این کار موافق رضای حضرت ولی عصر علیه السلام می باشد یا خیر.

*وظیفه دیگر عدم تعیین وقت برای ظهور و تکذیب وقت گذاران در عصر غیبت است. اراده الهی بر این تعلق گرفته است که زمان ظهور آن حضرت پیش از فرارسیدن زمان آن بر بندگانش مخفی بماند.

*اندوهگین بودن در فراق امام زمان علیه السلام و اظهار اشتیاق نسبت به دیدار ان حضرت در عصر غیبت، از وظائف دیگر شیعیان واقعی است.

امام رضا علیه السلام در این رابطه می فرمایند:

«چه بسیار زنان جگر سوخته مومنه و چه بسیار مردان مومن اسفناک جگر سوخته خواهند بود آنگاه که ماء معین مفقود و غائب گردد.» [کمال الدین شیخ صدوق، ج۲،ص ۳۷۱]

کلام آخر اینکه: نیمه شعبان عید انتظار و عید نور و عید نهضت و آماده شدن برای جهاد بیشتر و مقاومت های سخت تر و جشن و چراغانی آن و اعلان نشاط و آگاهی و روشنی ضمیر و توجه منتظران و نمایش شادمانیها و زوال تاریکی ها در جامعه جهانی اسلام است. این جشن ها و چراغانیها باید اعلان وفاداری به اسلام و تصمیم محکم به مقاومت در برابر نقشه های ضد اسلام و ابراز علاقه به قرآن و مطالبه حقوق اسلامی و هم صدایی و اتفاق و اتحاد باشد.

و اینک ای امام غائب از نظر! از خداوند می خواهیم که در فرج و ظهور تو تعجیل نماید و آن روز موعود را هر چه زودتر برساند زیرا فرج ما و فرج همه ستمدیدگان جهان به ظهور تو وابسته است.

 

منابع:

کتاب عصر ظهور نوشته آیت الله علی کورانی
کتاب “نوائب الدهور فی علائم الظهور” نوشته مرحوم آیت الله میرجهانی
اقتباس و تلخیص از کتاب شناخت امام عصر علیه السلام، محمد جواد مولوی نیا
اقتباس از کتاب امام مهدی علیه السلام از ولادت تا ظهورة آیت الله سید محمد کاظم قزوینی


نویسنده مسافر بقیع در 17:00 | نظرات()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir